עורך דין תאונות דרכים: לקבל את כל הפיצויים עד השקל האחרון

שיתוף:
עורך דין תאונות דרכים | משרד עורכי דין תאונות דרכים דנית ברקול

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-303-5053
או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

אחרי תאונה, יש חשיבות רבה להערכת הנזקים שעליהם נקבל את הפיצויים – בדיוק כאן נכנס לתמונה עורך דין תאונת דרכים. אף אחד לא מכין אותנו לרגע הזה, שבו ניסע באמצע הכביש ולפתע מישהו יחתוך אותנו, שנהיה מוסחים לרגע, או שנבצע פנייה לא נכונה וניפגע פיזית או נפשית. זהו אירוע דרמטי שפשוט "נופל" עלינו, משבש לנו תוכניות רבות אך בעיקר גובה מאיתנו מחירים, בכל רובד של החיים.

לא משנה כמה ננסה להימנע מכך, לא תמיד הדבר נמצא בשליטתנו, אך כשזה כן קורה – חשוב שנדע כיצד לפעול. המדריך הבא מתאר את הפעולות הנחוצות, שכל אחד שעבר תאונה חייב לבצע בעקבות האירוע הדרמטי, כדי לדאוג למיצוי מירב הזכויות!

פעולות אלו כוללות, בין היתר את: תיעוד זירת התאונה, דיווח על האירוע למשטרה, פנייה לטיפול רפואי וניווט בעולם המורכב של תביעות ביטוח וייצוג משפטי. בין אם התאונה התרחשה בדרכך לעבודה או במהלך הנסיעה היומית שלך, במדריך הבא ננסה לסייע לך בהבנת הזכויות והחובות שלך, כדי שניתן יהיה להבטיח את קבלת הפיצוי שמגיע לך.

חוק לנפגעי תאונות דרכים והפיצויים המגיעים לכם

במילים הפשוטות ביותר, החוק הישראלי מבטיח שאם אדם מעורב בתאונת דרכים, הרי שיש לו זכות לפיצוי, ללא קשר לכמה הוא אשם. הדבר מעוגן בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975. החוק מבהיר כי סכום הפיצוי יכול להשתנות בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה.

יתר על כן, פקודת ביטוח רכב מנועי תשל"א-1970 מחייבת כל בעל רכב בישראל להיות בעל ביטוח חובה לרכב. פוליסה זו תוכננה במיוחד לכיסוי נזקי גוף המתרחשים עקב תאונות דרכים – כך שאם מתרחשת תאונה, כל האחריות כתוצאה מכך מכוסה. 

כיצד מקבלים פיצוי לנפגעי תאונות דרכים, כשאי אפשר לתבוע?

אם נפגעתם בתאונת דרכים, ואין ביכולתכם לתבוע את חברת הביטוח לצורך קבלת פיצוי על נזקי הגוף, לדוגמה במקרים שבהם אין לכם פרטים מסיבה כלשהי על האדם שהיה שותף לתאונה, אין סיבה לדאגה.

תאגיד ציבורי בשם קרנית, אשר הוקם מכוח החוק, מאפשר לנפגעי תאונות דרכים לתבוע, גם אם אין את מי לתבוע בפועל. התאגיד מפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע, באמצעות הכספים של פרמיית ביטוח החובה של כל נהג בישראל. כך, ניתן לקבל פיצוי אשר הינו הכרחי למימון ההוצאות הרפואיות, שנובעות כתוצאה מהתאונה, עכשיו ובעתיד.

לאחר תאונת דרכים, חשוב ליצור קשר במהירות עם עורך דין נזקי גוף. עורך דין יכול לעזור לך להימנע מטעויות יקרות בהתנהלות מול חברות ביטוח, וקבלת עזרה משפטית מוקדם יכולה להגדיל את סכום הכסף שקיבלת כפיצוי. משרדנו, בהובלתה של דנית ברקול, מנוסה בסיוע לנפגעי תאונות דרכים – החל מהשלב שבו התרחשה הפגיעה, וכלה בייצוג מול חברת הביטוח בועדות ברפואיות עד לקבלת כל הפיצויים המגיעים לך כחוק. משרדנו חותר להשגת פיצויים מירביים לנפגעי תאונות דרכים, ומסתמך על ניסיון רב בעבודה במימוש זכויות ביטוחיות.

עורך דין תאונת דרכים | עו''ד דנית ברקול פתח תקווה

נפגעתי בתאונת דרכים, מה עליי לעשות?

מבין הצעדים הראשונים שיש לעשות אם נפגעת בתאונת דרכים, הצעד הראשון הוא לתעד את זירת האירוע. חשוב שיהיה תיעוד לזירת התאונה במועד שקרתה: צילום של איזור התאונה, צילום הנזק שנגרם לשני הרכבים וסימני בלימה בכביש. לאחר מכן, יש לדווח למשטרה על האירוע ולקבל אישור מהמשטרה על קרות התאונה, זאת על מנת לטפל עתידית בתביעתכם נגד חברת הביטוח.

לאחר מכן, הגיע הזמן לפנות לקבלת טיפול רפואי, ובמקביל – לגשת לעורך דין לתאונות דרכים ולהתחיל בטיפול המשפטי. גם בשלב זה, חשוב להקפיד לקבל את כל המסמכים הדרושים מבית החולים.לשם התביעה, חשוב שהפרטים שימסור הנפגע לרופאיו יהיו מדויקים ומפורטים ככל האפשר.

נפגעתי בתאונת דרכים בדרך לעבודה, מה עושים?

בואו נתעמק בתרחיש ספציפי – תאונת דרכים במהלך נסיעה לעבודה או ממנה. כאשר תאונה כזו מתרחשת, היא נתפסת גם כתאונת דרכים וגם כתאונת עבודה. בתור הנפגע/ת, במקרה מסוג זה אחריותך הינה כפולה: ראשית, עליך להגיש תביעה לחברת ביטוח הרכב שלך – זו שמכסה את ביטוח החובה שלך.
שנית, עליך לדווח גם לביטוח הלאומי. במקרה השני, מוטל עליכם נטל הוכחה נוסף – לקבוע כי התאונה אכן אירעה במהלך נסיעתכם לעבודה או ממנה. גישה כפולה זו מבטיחה קבלת פיצוי הולם מכל הגורמים האחראים, אך היא גם דורשת טיפול זהיר.

קביעת נכות ע"י ועדה רפואית בתאונת עבודה

אם נפגעת כתוצאה מתאונת דרכים, ניתן להגיש תביעת נכות כללית למוסד לביטוח לאומי. ועדה רפואית תעריך את חומרת הפציעות שלך כדי לאמוד את רמת הנכות שלך. תוצאת ההערכה שלהם משפיעה ישירות על הפיצוי שלך – דרגת נכות גבוהה יותר משמעותה פיצוי גדול יותר. במקרה שבוחרים להיבדק על ידי ועדה רפואית זו, דירוג הנכות שיוענק לכם יחייב את חברת הביטוח שסיפקה לכם את ביטוח הרכב החובה.

נפגעתי בתאונת דרכים, כמה פיצויים אקבל?

חשוב לציין שסכום הפיצויים לנפגעים בתאונות דרכים משתנה ממקרה למקרה, ולכן לא ניתן לייעץ על כך באינטרנט אלא בייעוץ עם עורך דין ביטוח לאומי; עם זאת, כדאי להבין מה משפיע על הפיצויים שתקבלו ומה המשמעות מאחוריהם.

לאחר אירוע של תאונת דרכים, עלולות לצוץ לא מעט הוצאות בלתי צפויות. הוצאות אלו עשויות לכלול טיפול ראשוני בבית חולים, אבדן הכנסה, טיפולים מתמשכים, טיפול נפשי ועוד. מטרת הפיצויים היא למנוע מצב שבו הנפגע בתאונה משלם על הוצאות אלו בעצמו וסופג את עלות הנזק, לעתים על לא עוול בכפו. מטרה נוספת של הפיצויים היא לפצות על כאב וסבל שנגרם במהלך התאונה (כמובן שאי אפשר לפצות על כך בכסף, אך זו הדרך המשפטית להגיע לפיצוי הולם).

סכום הפיצוי המגיע לנפגע בתאונת דרכים, מורכב ממספר רכיבים:

על קצה המזלג, הפיצוי הכספי שעשוי לקבל נפגע תאונת דרכים מיועד עבור מספר מטרות. ראשית, הוא מכסה את כל ההוצאות הרפואיות הנובעות מהתאונה, כגון אשפוזים בבית חולים, בדיקות רפואיות, ניתוחים או תרופות, כולל אלה הצפויות בעתיד. אבל הפיצוי אינו מוגבל רק לעלויות רפואיות – אם התאונה גרמה לפציעה חמורה, האדם או משפחתו עשויים להיות זכאים לתמיכה נוספת; וזה, יכול לבוא לידי ביטוי במימון לשינויים בבית כדי לענות על הצרכים החדשים של הנפגע לאחר קרות התאנה, ציוד ביתי או סיעודי הכרחי, ואפילו צרכי תחבורה מיוחדים כמו התאמות רכב.

הסכום גם מכסה עלויות עבור משאבי טיפול נדרשים, שהייה במוסדות סיעודיים, או את ההוצאות של שכירת מטפלים. בנוסף, הסכום נועד למטרת כיסוי גם על יתר הוצאות יומיומיות, כגון רכישת ציוד רפואי חד פעמי (כמו חיתולים או תחתונים מיוחדים), הצורך הגובר במיזוג אוויר או כביסה וכן הלאה – או בקצרה, כל הוצאה שניתן להעלות על הדעת שעלתה בעקבות התאונה.
לכן, כפי שאתם רואים, הפיצוי לאחר תאונת דרכים נועד לכסות לא רק את החשבונות הרפואיים המיידיים שלכם, אלא מגוון רחב של עלויות אחרות הקשורות להחלמה ולרווחה שלכם.

אובדן כושר עבודה בעקבות תאונת דרכים (נכות תפקודית):

אובדן כושר העבודה יכול להיות באופן זמני, לתקופה מסוימת, או באופן קבוע ולצמיתות.

במקרה של תאונת דרכים, ניתן לאבד את היכולת לעבוד, באופן זמני או קבוע. במקרים אלה, בעל מקצוע, כמו רופא תעסוקתי, המסונף לביטוח לאומי, עשוי לאשר את נכותך. אישור זה מאפשר לך לתבוע קצבה כדי לפצות על אובדן השכר שלך, הן הנוכחי והן בעתיד, כמו גם הפסדים שאירעו בעבר.

בנוסף, ישנו גורם נוסף המכונה "כאב וסבל", המפורט בחוק הפלת"ד, תשל"ה-1975 – נקבע על פי דרגת הנכות הרפואית לצד היבטים נוספים, כמו סיוע לצד שלישי והוצאות רפואיות.

למה חשוב לקבל סיוע מעורך דין תאונות דרכים

מדוע כדאי לשקול לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים? בפשטות, עבודה עם בעל מקצוע מגדילה באופן משמעותי את הסיכוי שלך לקבל פיצוי מלא על החוויה הקשה שעברת.
לאחר שמעורבים בתאונה, תפקידך הוא להוכיח כמה כסף הפסדת. עם זאת, במצבים שבהם האשמה עלולה להיות מוטלת עליך, זה יכול להיות מאתגר מאוד להוכיח את המקרה, במיוחד אם אין עדים בתמונה.

יתרה מזאת, לחברות הביטוח יש ארסנל משלהן של מומחים הפועלים על מנת להפריך את טענותיך בתביעה – ואת זה חשוב לזכור. לחברת הביטוח, כמובן, יש אינטרס כספי – ולכן הם יפעלו במטרה לדחות אותה על הסף או למזער את הסכום שהם צריכים לשלם. תהליך זה עלול להיות קריטי ביותר. עורך דין תאונות דרכים יודע לנווט בהליכים המשפטיים המורכבים ויכולים לאסוף את הראיות הדרושות כדי לחזק את התיק שלכם.

עורכת הדין דנית ברקול הינה בקיאה בתיקים אלה, צברה ידע והבנה נרחבים בחוק. זאת, בשילוב עם יכולתה לזהות ראיות חיוניות ולבנות תיק הוכחות עבה, מה שהופך אותה למוצלחת ביותר בהבטחת פיצוי מקסימלי לקורבנות.

שכר טרחת עורך דין – פיצוי תאונות דרכים

שכר הטרחה המשפטי הקשור לתביעות תאונות דרכים מוסדר על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין. עורכי דין רשאים לגבות תשלום עבור שירותיהם, אבל יש מגבלה על כמה הם יכולים לגבות. שכר הטרחה המקסימלי שעורכי דין יכולים לגבות הוא אחוז מהפיצוי הסופי שנפסק לנפגע התאונה, וזה נקבע על ידי המועצה הארצית. לפי סעיף 16 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שכר טרחת עורכי דין לא יעלה על 8% מהפיצוי המוסכם. אם מתנהלים הליכים משפטיים, האחוז יכול לעלות, אך לא מעבר ל-13% מהסכום שנקבע.

בעיקרון, הסכום שתשלמו לעורך הדין שלכם תלוי בגובה הפיצוי שתקבלו. כדי לפרק את זה, כך זה עובד:

אם תביעתך תיפתר לפני עתירה לבית המשפט, התשלום לעורך הדין יהיה שכר טרחה של 8% בתוספת מע"מ מגובה הפיצוי שיתקבל. אם הגעת להסכמה לאחר פתיחת תיק בבית המשפט, אך לפני הצגת ראיות כלשהן בבית המשפט, האגרה תעלה ל -11% בתוספת מע"מ מהפיצוי שלך. עם זאת, אם המקרה שלך מתקדם לנקודה שבה ראיות מוצגות בבית המשפט או החלטת בית המשפט מתקבלת, שכר טרחת עורך הדין שלך יהיה 13% בתוספת מע"מ מסך הפיצוי שלך.

מערכת זו, המכונה לעתים "חישובי נזק פלת"ד", ממוסדת בחוק ומבטיחה כי שכר הטרחה המשפטי שלך קשור ישירות לתוצאת המקרה שלך ולפיצוי שאתה מקבל כתוצאה מתאונת דרכים.

לסיכום

לסיכום, עורך דין תאונות דרכים יכול לספק תמיכה חשובה לאחר תאונה על ידי הדרכתך בטיפולים רפואיים, הבטחת השלמת כל המסמכים הדרושים והגנה עליך מפני כל טקטיקה שחברות הביטוח עשויות להשתמש בה כדי למזער את התשלום. ליווי משפטי זה יכול להיות חיוני בהתנהלות מול ספקי ביטוח שונים, כגון ביטוח לאומי או המבטח הפרטי שלכם.

מומחיותם בתיקי נזקי גוף, ובפרט תאונות דרכים, כמו גם ניסיונם בניהול משא ומתן מול חברות ביטוח ובתי משפט, יסייעו לכם בהבטחת הפיצוי המגיע לכם. יש לזכור, כי תביעות נזקי גוף יכולות להימשך זמן רב, בעיקר מכיוון שיש להעריך את מצבך הרפואי במלואו לפני שניתן יהיה לחשב פיצוי כלשהו.

יתר על כן, חשוב לזכור כי ברגע שהמקרה שלך יושב ופיצוי מתקבל, לא ניתן לבקש כספים נוספים מאוחר יותר אם מצבך מחמיר. לכן, חיוני שיהיה עורך דין מוסמך כדי להבטיח שתקבל את הפיצוי המתאים ביותר בפעם הראשונה.

עורכי דין בתחום, עובדים על בסיס אחוזים, מה שאומר שהם מקבלים חלק מהפיצוי שיתקבל. זה מאפשר להם להתחיל לעבוד על המקרה שלך באופן מיידי ללא עלויות מראש. צוות משרדה של עו"ד דנית ברקול מחויב לסייע לך לתבוע את כל הפיצוי שמגיע לך, דווקא בשעה קשה זו.

שיתוף:

מאמרים

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים