ניווט בתביעות ביטוח לאומי עם עורך דין מקצועי: איך למצות את מירב הזכויות שמגיעות לך?

שיתוף:
עורך דין ביטוח לאומי | דנית ברקול משרד עורכי דין

לייעוץ ראשוני

התקשרו 03-303-5053
או השאירו פרטים:

תוכן עניינים

הקראת הכתבה :

כולנו משלמים דמי ביטוח לאומי, למען היום שבו נצטרך אותם. לעתים, היום הזה מגיע, ואז לרוב אנחנו מגלים שהדברים מסתבכים מעט. רוב האנשים יגישו תביעה לביטוח הלאומי, בין אם באמצעות עורך דין ביטוח לאומי ובין אם בכוחות עצמם, כאשר הם יידרשו לקבלת סיוע כלכלי בזמנים שבהם נבצר מהם לעבוד. זה עשוי להיות אחד מיני מצבים מגבילים רבים, לדוגמה: אבטלה, נכות זמנית, מצב סיעודי ועוד.

מצד שני, תפקידו של המוסד לביטוח לאומי, כהגדרתו, הינו להבטיח סיוע כלכלי "ברגעים החשובים של החיים". אולם, לא מעט אנשים שפונים לתביעת הביטוח מגלים כי ההליך הפך למאבק מתמשך. מאבק, שלעתים עשוי להימשך חודשים אם לא יודעים כיצד לנהל אותו כראוי. זאת בדיוק הסיבה שעורכי דין ביטוח לאומי מגלמים תפקיד כה חשוב בסיוע להתקדמות ההליך.

החשיבות בבחירת עורך דין לביטוח לאומי הנכון בשבילכם

ההתמודדות מול המורכבות שבתביעת הביטוח הלאומי, היא אינה משימה קלה. מסיבה זו, לא מומלץ לבצע את ההליך בצורה עצמאית אלא באמצעות עורכי דין ביטוח לאומי.

עו"ד דנית ברקול תסייע לכם לאורך כל התביעה,  לרבות תביעה לנכות כללית היא בעלת ניסיון משפטי מקצועי ועשיר בתחום נזקי גוף, דיני הביטוח וביטוח לאומי, הדוגלת במצוינות והגעה לתוצאות ללא פשרות. מתוקף ניסיוננו הרב, אנו מבינים את המורכבות שבהליכים המנוהלים מול הגוף המוסדי שנקרא 'ביטוח לאומי' ולכן, אנו מציעים את עזרתינו במגוון נושאים.

אם נבצר ממך לעבוד מכל סיבה שהיא, החל מהיעדר תעסוקה כמו פיטורין ועד פגיעות גוף ונפש, תאונות וכו', או לחילופין – חל שינוי במצבך הבריאותי כתוצאה מפגיעה, ניתן לבחון זכאות לתביעה.

הכנה לוועדה רפואית בתביעות ביטוח לאומי

הניסיון מלמד אותנו, שיש להיערך ולהתכונן בטרם בדיקה בפני ועדות רפואיות. יש להבין כי המטרה העיקרית של הוועדות הרפואיות, מבחינת הביטוח הלאומי, הינה לבחון שמצבכם חמור מספיק כדי לאפשר לכם לקבל זכויות/פיצויים. חשוב להבין אפוא, כי מטבע הדברים הביטוח הלאומי אינו יכול לספק קצבה לכל מאן דבעי, משום שכמות הכסף שקיימת בקופה הינה מוגבלת.

יחד עם זאת, עבור מי שכבר עבר את הועדה הרפואית, זהו לא סוף פסוק; שכן זכרו: תמיד עשויה ליפול טעות משפטית בהחלטת הוועדה הרפואית. לכן, במקרים שבהם שגתה הוועדה הרפואית מדרג ראשון, מוגש ערעור בפני ועדה רפואית לעררים, וגם שם – ניתן לקבל ייצוג של עורך דין לביטוח לאומי שמנוסה ובקיא בתחום.

במקרים כאלה, עורכי הדין במשרדנו דואגים להגיש ערעור לבית הדין לעבודה ובמסגרתו, מועלים נימוקים כנגד החלטת הוועדה הרפואית לעררים.

השירותים שמשרדינו מספק

  • מחלות מקצוע: אם חלית באופן ישיר בגלל חשיפה לחומרים בעבודה או לסביבה כחלק מתנאי עבודה, המחלה תיחשב למחלת מקצוע (שכירים או עצמאיים).
  • קצבת נכות ומענק נכות לנפגעי עבודה: אם נגרמה לך נכות כתוצאה מתאונת עבודה, היא עשויה לזכות אותך במענק חד פעמי או בקצבה חודשית אם נקבעה דרגת נכות. ככל שמדובר בתאונה שקרתה בכביש, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונת דרכים מומחה.
  • תביעה לאובדן כושר עבודה: מצב שבו אדם אינו מסוגל לעבוד בשל מצב רפואי או נכות.
  • הוצאת תו נכה לרכב: תו שמאפשר לנכים לחנות במקומות מיוחדים שמוקצים להם.
  • גמלת ניידות: ילדים ובוגרים שמוגבלים בניידותם במרחב ובהשתלבות בחברה, יהיו זכאים לגמלה שמטרתה הינה לסייע להם.
  • ייצוג בוועדות רפואיות: הועדה הרפואית היא שלב חורץ גורלות בעבור רבים. משרדינו ידאג עבורך להכנה מיטבית לועדה ולייצוג הולם אשר ישיג את מירב הזכויות שמגיעות לך.
  • גמלת סיעוד: אם הגעת לגיל פרישה ויש צורך בעזרת אדם אחר בביצוע פעולות יומיומיות או להשגחה, הקצבה נועדה לסיוע לך ולמשפחתך.
  • גמלה לילד נכה: גמלה המיועד לילדים החל מגיל 91 ימים, כאשר קיים ליקוי אשר מייצר תלות בזולת עבור הילד. הזכאות עשויה להיות זמנית או קבועה, בהתאם לנסיבות.

מי זכאי לתבוע לפטור ממס הכנסה?

חולים או נפגעים, בהינתן תנאים ספציפיים עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. הפטור ממס הכנסה ניתן, במטרה לעודד עבודה גם במקרה שהמצב הרפואי מקשה עליהם לעשות כן. חשוב במקרים אלו לוודא שהינך מיוצג על ידי עורך דין אובדן כושר עבודה, אשר דואג לכלל זכויותיך.

חשוב להבין, כי על אף שמדובר בהליך שמנוהל מול מס הכנסה ומוגש לפקיד השומה, הוועדות הן ועדות של ביטוח לאומי לכל דבר. 

זכרו: כל אדם רשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין מיומן בכל הליכי הביטוח הלאומי.

באיזה מצב כדאי לי לשכור עו"ד?

בכל מצב שבו קיים ליקוי אצלכם או בילדכם, כדאי לשכור עורך דין. עורך דין יוכל לסייע לכם עם זכויותיך ותביעותיך במוסד לביטוח לאומי, במיוחד אם הליקוי התרחש ממש בתקופה האחרונה, עקב תאונה או מחלה. עורך דין יסייע לכם באיסוף ראיות והוכחת היקף הפגיעה שלכם, ויבטיח את קבלת הפיצויים וזכאויות הנכות המגיעות לך.

האם מומלץ לנהל את התביעה באופן עצמאי?

ניתן, אך לא מומלץ. כל מבוטח רשאי להתנהל לבדו מול הביטוח הלאומי, אך כפי שהזכרנו קודם לכן – מדובר בהליכים מורכבים, אשר מכילים מקום נרחב לטעויות. טעויות אלו בשורה התחתונה, עשויות לפגוע במיצוי הזכויות המירבי, ולכן מומלץ להסתייע בעורך דין לענייני ביטוח לאומי אשר יוכל, לנוכח ניסיונו ומומחיותו למצות את זכויותיו של הנפגע ככל הניתן.

באיזה אופן עורך דין יכול לסייע לי?

עורך דין יכול לסייע גם אם כלל לא הגשת תביעה עדיין – ניתן לקבל סיוע בהכוונה ראשונית, בכך עורך דין תאונת עבודה יחליט לאחר הפגיעה: האם אכן מדובר בתאונת עבודה בהתאם לחוק או לא? מהו טווח הפיצויים שצפויים לקבל בהתאם לנסיבות המקרה? ועוד.

עורך הדין יגיש את התביעה לדמי פגיעה ולקצבת הנכות, בצורה הטובה והמקצועית ביותר. הוא הסמכות המקצועית שתדע – האם ומתי ללכת עם חוות דעת של מומחים רפואיים, מתי כדאי לערער לוועדת ערר ו/או לבית הדין לעבודה.

ללא סיוע מעורך דין, ברוב המקרים התוצאות שתקבלו יהיו פחות טובות, וייתכן שיתפספסו חלק מהזכויות שמגיעות לך. זאת בעקבות השמטת פרטים חיוניים או אי ידיעת מושגים מסוימים הנוגעים להתנהלות מול הביטוח.

מה הם השלבים המרכזיים בתביעה מול הביטוח הלאומי?

לאחר שחווית תאונת עבודה, חשוב לנקוט בצעדים מסוימים כדי להבטיח קבלת הפיצוי ואת הזכאות לנכות המגיעה לך. השלב הראשון הוא הגשת תביעה לפיצויי פגיעה, המהווים הוכחה לכך שאתם מוכרים כנפגעי עבודה. טענה זו חיונית להתחלת ההליך.

אם נגרמו לכם נכות זמנית או קבועה כתוצאה מהתאונה, יהיה עליכם להגיש תביעה לקצבת נכות מעבודה. זה מאפשר לך לחפש תמיכה כספית בזמן שאתה מתאושש או להסתגל לנסיבות החדשות שלך.

לאורך כל התהליך, הביטוח הלאומי יארגן עבורכם ועדות רפואיות. ועדות אלו מורכבות ממומחים בתחום הפגיעה אשר יעריכו את מצבכם ויקבעו את דרגת הנכות שלכם. ראוי לציין כי אם אינכם מסכימים עם הערכתם, זכותכם לערער על דרגות הנכות בפני ועדת ערר. זה נותן לך הזדמנות נוספת להציג את המקרה שלך ולהבטיח שזכויותיך נלקחות בחשבון במלואן.

על ידי ביצוע שלבים אלה ופנייה לסיוע משפטי, ניתן לנווט את התהליך בצורה יעילה יותר ולהגדיל את סיכוייך לקבל את הפיצוי ואת הזכאות לנכות המגיעה לך.

איך נקבע שכר טרחה של עורך דין ביטוח לאומי?

שכר הטרחה של עורך דין בביטוח הלאומי הינו מוגבל ומצוין בצורה ספציפית בחוק הביטוח הלאומי.

ייעוץ וייצוג בביטוח לאומי

רוב האנשים שמגיעים לביטוח לאומי, לא משיגים את התוצאה הרצויה, או משיגים אותה אך לאחר מאבקים ממושכים. זה קורה גם בייצוג עם עורכי דין ביטוח לאומי, ולכן – על אחת כמה וכמה באופן עצמאי.

רצוי לא לסכן את סיכויי הצלחת תביעתך, ולהסתייע בייצוג משפטי על ידי עו"ד ביטוח לאומי מנוסה!

התייעצו עם עו"ד ביטוח לאומי עו"ד דנית ברקול ונשוב אליכם בהקדם האפשרי, כדי לבחון כיצד לפעול למען מיצוי זכויותיכם.

שיתוף:

מאמרים

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים